torsdag 2 september 2010

Det kryllar av datorer!

Nu har vi arbetat första veckan med Macarna; och det har verkligen blivit annorlunda... Eleverna jobbar jättebra och de sköter sina datorer som små bebisar.

Själv är jag lite stressad... Jag vill ju hinna att förbereda och lägga ut instruktioner till lektionerna, jag vill kunna hjälpa eleverna om de fastnar och jag vill vara lika snabb som dem på att skriva på MSN... Fast så blir det nog aldrig, fr o m nu kommer det alltid att kännas som att jag inte hinner och inte fattar. Men det är ganska kul och Macen fungerar som smort.

// Camilla

1 kommentar:

  1. Som IT-samordnare är det skönt att läsa ditt inägg. Det är ju precis så man önskar att alla lärare skall känna efter en vecka med varsin. Positiv men lite frustrerad...
    Slappna av och låt eleverna ligga steget före med tekniken. Fokusera du istället på kunskapsmålen och var uppmärksam på om alla eleverna är med på banan. Ibland förblindas vi av att så många elever är tekniskt duktiga men vi har elever som inte är det. En anledning till satsningen på varsin är just likvärdigheten. Att ge alla en digital kompetens.
    Låt de tekniskt duktiga eleverna dela med sig till både er lärare och sina klasskamrater. Nästa vecka är mina kollegor på plats vid två tillfällen för att svara på era frågor och kanske minska frustrationen lite. Tills dess, jobba på! //Ulf

    SvaraRadera