fredag 5 november 2010

V 44

Camillas tankar...

Måndag och tisdag i blandade grupper... Tycker att det är lite för många bollar i luften på en gång. F-9-perspektiv: förstår inte syftet.Väldigt "krystat" i diskussionerna. Vad händer sen? Vad är det egentligen vi ska "krysta fram"? Jag tycker att vi är för spridda, rent lokalmässigt, och det är svårt att få till ett naturligt samarbete.

Ämnesgrupper är det bästa. Då känns det som att jag jobbar "på riktigt" och gör saker som jag själv har nytta av t ex funderar på och diskuterar LPP. Kanske ska man utgå från ämnesgrupper även i F-9-grejset?

// C

2 kommentarer:

  1. En röd tråd behöver inte vara krångligt. Besökte Rigmor i trean och Ann-Sofie i fyran idag. Jättekul att besöka kollegor som jobbar på andra stadier. Ett läs, bok och skrivprojekt är på gång i ett F-9 perspektiv. Mer info på a-pedagogernas blogg! // Åsa

    SvaraRadera
  2. Christina L (IT-pedagog)18 november 2010 kl. 14:36:00 CET

    Ämnesgrupper kan säkert vara bra. Funderar på om man ändå kan ha hjälp av ämnesövergripande träffar i och med de nya kursplanerna? Så att man inte behöver göra dubbelt i de olika ämnena av det som hör ihop. Kolla av i svenska de bitar som även finns med i SO till exempel? Skulle underlätta, tror jag.
    Nu måste jag in på A-pedagogernas blogg och läsa mer om det Åsa skriver.

    SvaraRadera