söndag 21 mars 2010

Synas och höras

Jag tycker att det ska bli intressant att se om det blir någon skillnad i elevgrupperna i vem som märks och på vilket sätt. Jag föreställer mig att det kan bli ganska stor skillnad. Jag har tex en elev som hörs och syns väldigt lite nu men som jag tror kommer att få chans att blomma ut tack vare varsin. H*n är tystlåten men har åsikter som aldrig hörs. Å andra sidan finns där en annan elev som syns och hörs väldigt mycket men inte är så bra på att skriva. Jag tror att de båda kan komma till tals på ett mer likställt sätt framöver.

1 kommentar:

  1. Kloka tankar. Jag har sett det hända - att tysta elever får mod när de ser och hör sig i digitala produktioner. Det smittar av sig till det andra och många får lättare att våga prata inför klassen sedan.

    SvaraRadera